Physee en Sungevity zijn de grote winnaars van de NRC Live Impact Award 2018

Physee en Sungevity zijn de grote winnaars van de NRC Live Impact Award 2018. Tijdens een spetterende finale op 8 februari ontving Physee de juryprijs. Sungevity mocht de publieksprijs in ontvangst nemen.

Juryprijs – Physee
De vakjury had de 6 finalisten – gekozen uit 74 aanmeldingen – al tijdens de jurymiddag beoordeeld. Jurylid Dieuwertje Damen van Rainbow Collection benadrukte het hoge niveau van de inzendingen en de lastige keuze voor een winnaar. Op basis van de selectiecriteria kwam uiteindelijk Physee als jurywinnaar uit de bus. Dit jonge bedrijf realiseert met haar slimme en energieproducerende ramen een energiebesparing voor gebouw en van 15% op jaarbasis.

Publieksprijs – Sungevity
Tijdens de awardshow konden de finalisten nog één keer hun concept pitchen, waarna het publiek op hun favoriet kon stemmen. Deze stemmen zijn opgeteld bij de online stemmen via deze site voor het bepalen van de publieksprijs. Hierbij was Sungevity de duidelijke winnaar.

Sungevity wil met de combinatie van een software platform, laser-focused marketing, ongelimiteerde customer service en oprechte bezieling een “rooftop revolution” bewerkstelligen, waarbij elk geschikt dak vol komt te liggen met zonnepanelen.

Over de NRC Live Impact Award
Het bedrijf van de toekomst combineert duurzame innovatie met winst maken. Samen met partners Rainbow Collection, FMO, Allianz en Outside Inc ging NRC Live voor deze prijs op zoek naar de business leaders van morgen die verder gaan dan het verkleinen van hun negatieve voetafdruk: zij maken voorbij de nullijn een positief verschil. De inzendingen zijn beoordeeld op urgentie, inspanning, groeimogelijkheden en positieve impact.

Prijs
Beide winnaars ontvangen behalve de trofee een impact branding workshop en een risicoscan, verzorgd door Rainbow Collection en Allianz.